Juny 2016

Procés participatiu dels entorns de Can Cabassa i l'Estany dels Alous

El febrer de 2016 vam encetar un nou taller centrat als àmbits de l’estany dels Alous i de Can Cabassa al municipi de Sant Cugat del Vallès. La intenció era plantejar el futur d’aquesta àrea, ara desordenada, plena d’incerteses. L’àrea de Can Cabassa havia estat estudiada amb anterioritat per l’Ajuntament, el qual havia plantejat plans que no gaudien de la satisfacció dels veïns.

En aquest context, i aprofitant la tasca que el màster en Arquitectura estava fent en aquests àmbits, l’Ajuntament plantejà a l’Escola desenvolupar un procés de participació. Davant la dificultat que un procés d’aquestes característiques presenta, al requerir de coneixements específics no propis de l’arquitectura, i sense voler que aquesta substitueixi aquells professionals que es dediquen a aquest tipus de tasques, la proposta de col·laboració es redirigí cap al desenvolupament d’una diagnosi participada sobre Can Cabassa i l’Estany dels Alous, compartida pels tres actors implicats en l’àmbit: els estudiants de l’ETSAV, l’Ajuntament i els veïns. Encetar un procés per compartir una diagnosi urbana comporta beneficis per a tots aquests actors.